عضویت العربیة English
پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله: فرزند هفت سال سروَر، هفت سال فرمانبردار و هفت سال وزیر است. مکارم الاخلاق، ص222
  • خطر صهیونیزم رسانه‌ای
  • رفع مشکلات عمومی و بیماریهای دندان
  • هویت‌ جوان‌ از‌ دیدگاه‌ امام‌ خمینی‌ و‌ امام خامنه‌ای

سینما

به رنگ ارغوان

به رنگ ارغوان
در فصل زمستان، فيلمبرداري يک پروژه سينمايي کار چندان ساده اي نيست، به ويژه که در روستايي دور از پايتخت هم باشيد. 29 دي سال 1382فيلمبرداري فيلم به رنگ ارغوان در روستاي سنگ ده شهرستان پل سفيد، پنجاه کيلومتري قائمشهر نزديک ارتفاعات سواد کوه آغازشد. حاتمي کيا مي گويد: دنبال جايي بودم که هرآن چه هست مال من باشد و هر طور خواستم کار کنم.آن نقطه، در واقع يک استوديو شد، در يک گوشه پلاتوبود و همه چيز در کنترل ما بود. ما به فضايي نياز داشتيم که دو ادامه ...

آناهيتا

آناهيتا
عزيزالله حميد نژاد با ساخت اشک سرما انتظارها را از خود بالا برد.آناهيتا فيلم تازه اين کارگردان يک درام اجتماعي است که موضوع متفاوت و جذابي دارد. نوع قصه، ساختار تصويري و ترکيب بازيگران اين انتظار را به وجود مي آورد که کارگردان فيلم تحسين شده اشک سرما، اين بار قدمي به پيش بگذارد و وارد عرصه اي شود که قبلاً تجربه نکرده است. فيلم به زودي و پس از پايان مراحل فني اکران عمومي مي شود. ادامه ...

آل

آل
بهرام بهراميان، کارگردان سريال هاي موفق مشق شب و ساعت شني در مورد اولين ساخته سينمايي اش ترجيح مي دهد صحبت نکند و با ذکر يک جمله: «ترجيح مي دهم تا اولين ملاقات فيلم با مردم هيچ صحبتي نکنم»گفت وگو را به بعد از اکران فيلم در جشنواره موکول مي کند. تهيه کننده آل، علي معلم نحوه همکاري اش با او را اين گونه توصيف مي کند: «من جزء آن دسته ازآدم هايي هستم که دوست دارم تجربياتي مختلف در کارم انجام دهم که ادامه ...

ورود ممنوع!

ورود ممنوع!
دوگانه ي اخراجي ها (و شايد در آينده اي نزديك سه‌گانه) وراي همه ي نقد هاي مثبت و منفي شكل گرفته درباره ي آن، در جامعه ي هنري و ژورناليستي ايران، توانسته در موقعيتي قرار بگيرد كه نمي توان در باره ي آن بحث نكرد. ماه نامه ي رواق هنر و انديشه به عنوان يكي از رسالت هاي خود – پرداختن به سينماي بومي و سيماي بومي – خود را موظف ديد درباره ي علل موفقيت اين اثر در جلب مخاطبان بي شمار و هم چنين ايجاد يك فضاي جديد در آثار مربوط به دفاع مقدس تني چند از سازندگان ادامه ...

گفتگو با نسرين مقانلو

گفتگو با نسرين مقانلو
غربت‌پسند نيست.دوست دارد، لحظه بوي سنت را از او نگيرد... دلش مي‌تپد براي ايران و تهران و خانواده.و البته كارش، هنرش يا همان عشقش كه بازيگري‌ست و برايش:مقدس‌ترين شغل جهان... او «نسرين مقانلو»ست با يك كارنامه پر از نقش‌هاي متفاوت و به يادماندني. نقش‌هايي كه حتي اگر مثبت نيستند اما تماشاچي را با خود همراه مي‌كنند... ادامه ...

پرونده‌اي براي فيلم آواتار

پرونده‌اي براي فيلم آواتار
در سال2154 كمپاني «آر.دي.اي»، زمين شبيه ماه سياره «پليمفموس» را استخراج مي‌كند كه نام آن پاندوراست.«پاركر سلفرپچ» رئيس بخش استخراج است.او ارتش كوچكي ازتكاوران دريايي سابق را براي محافظت استخدام كرده است. هدف كمپاني دست يافتن به ذخاير مواد معدني باارزش پاندورا بانام «آنوبتانيوم»است.هر كيلو «آنوبتانيوم» درسياره زمين بيست ميليون‌دلار ارزش دارد. ادامه ...

شرلوك هولمز

شرلوك هولمز
فيلمنامه:مايكل رابرت جانسن،آنتوني پكهام، سايمون كينبرگ،لايونل ويگرام،برگرفته از شخصيت شرلوك هولمز ساخته و پرداخته آرتور كونان دويل مديرفيلمبرداري: فيليپ روسلات موسيقي: هانس زيمر ادامه ...

کنکاش در تخيل کودکان

کنکاش در تخيل کودکان
اسپايک جونز در 10 سال گذشته تجربه هاي سينمايي خاص و نابي به ما عرضه کرده است؛ فيلم هايي چون جان مالکوويچ بودن و اقتباس. و حالا نوبت به فيلم شگفت انگيز ديگري رسيده است؛ جايي که وحشي ها هستند. فيلمنامه براساس يک کتاب مصور کودکان به همين نام نوشته شده و نويسنده کتاب مائوريس سنداک است؛ نامي مشهور در ادبيات کودکان. فيلم به عجيب و غريبي جان مالکوويچ بودن نيست، اما لحن غريب و ويژه خودش را دارد. ادامه ...

فيلمنامه کامل « جايي که وحشي ها هستند»

فيلمنامه کامل « جايي که وحشي ها هستند»
طنيني در خانه مي شنويم؛ صداي زوزه پسري و واغ زدن سگي. تصوير مي آيد و سگ کوچکي از راه پله ها به طرف ما پايين مي دود. مکس، هشت ساله و با لباس گرگي سفيد، از پله ها مي پرد پايين و به طرف دوربين مي آيد. غران است و به دنبال سگ. ما درست در ميانه کار هستيم. از نوزادي تا ادامه ...

نگاهي به فيلم مستند « براي آزادي» ساخته حسين ترابي

نگاهي به فيلم مستند « براي آزادي» ساخته حسين ترابي
اينها کلماتي هستند که با حروف قرمز بر زمينه تيره بر پرده نقش مي بندند و بعد روايت حسين ترابي از انقلاب شروع مي شود. اگر در اين چند جمله دقيق شويم، مي بينيم اين کلام چندين لايه دارد. آشکارترين معناي آن اشاره اي است به فراگيري و بزرگي انقلاب؛ چيزي در اين مايه ها که زبان از بيان آن قاصر است. و اينجا البته سخن نه از زبان که از سينما و دستگاه ضبط تصوير متحرک و صداست. ديگر اين که حسين ترابي به ما مي گويد که دوربين از ثبت تمامي ابعاد و تمامي لحظه هاي مهم ادامه ...