ذخیره تغییرات تنظیمات پیش فرض بخشهای مورد علاقه خود را جهت نمایش در این صفحه انتخاب نمائید:

یکشنبه هفتم خرداد 1391 خورشیدی (سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی)

 مقالات فیزیک
12
سینما، ابزاری برای تبلیغ شیطان گرایی
    RSS ويژنامه پزشكي

    یک شنبه 5 اسفند 1386

    بازديدها: 268   |   تعداد آرا: 22

    ويژنامه پزشكي
    منبع:روزنامه جوان

    تاثير چاى سبز بر بيمارى هاى پوستى

    ويژنامه پزشكي پزشكان موفق شدند در آزمايشات خود خواص مفيد چاى سبزـ اين نوشيدنى مخصوص كه براى درمان بيمارى هاى پوستى و امراض جلدى مفيد است ـ را كشف كنند. پزشكان و گروه تحقيقاتى كالج جرج با تحقيق و تاثير اين نوشيدنى بر محرك هاى پوستى قفسه سينه حيوانات مشاهده كردند كه استفاده از چاى سبز موجب كاهش التهاب و تورم و توليد مرتب و منظم ژن هاى مربوط به كار قفسه سينه مى شود.از آنجا كه درمان پوستى قفسه سينه در اين قسمت از ارگانيزم بدن به طور استاندارد قابل كنترل نيست پزشكان استفاده از چاى سبز را براى درمان و رفع التهابات در طبقات پوستى اين ناحيه از بدن توصيه مى كنند. اين گزارش مى افزايد در ماتولوژيست ها مى گويند چاى سبز به كنترل ژن هاى ۱۴- Caspase كه كار ترميم پوست قفسه سينه را بر عهده دارند كمك مى كند. همچنين تركيب چاى سبز موجب كاهش و تثبيت توليد آنتيكن هاى PCNA در طبقات پوستى بدن جايى كه تقسيم پى در پى آن در قفسه سينه روى مى دهد مى شود.

    بازگشت سرطان روده با مصرف گوشت و چربى

    ويژنامه پزشكي محققان اعلام كردند: افرادى كه در گذشته از بيمارى سرطان روده جان سالم به در برده اند، در صورت مصرف مواد غذايى حاوى مقادير زيادى گوشت قرمز و غذاهاى چرب ۳ برابر بيشتر از افرادى كه اين گونه رژيم هاى غذايى را ندارند در معرض بازگشت اين بيمارى و حتى مرگ ناشى از آن قرار دارند. بر اساس نتايج يك پژوهش، مصرف زياد گوشت قرمز و مواد غذايى چرب، خطر ابتلاى مجدد به بيمارى سرطان روده ـ را در افرادى كه در گذشته نيز اين بيمارى را تجربه كرده و درمان شده بودند ـ افزايش مى دهد. اين در حالى است كه مطالعات قبلى نيز نشان داده بود برخى از فاكتورهاى غلط در الگوى زندگى مانند مصرف مواد غذايى پرچرب به ويژه اگر با مقادير زيادى گوشت قرمز همراه باشد مى تواند خطر ابتلا به سرطان روده را كه يك سرطان مهم مرگبار است تشديد كند. اين مطالعه براى اولين بار نشان داده است كه رژيم غذايى مى تواند در بازگشت سرطان روده در افرادى كه در گذشته درمان شده اند موثر باشد.

    با نوشيدن شير لاغر شويد

    ويژنامه پزشكي دانشمندان كانادايى از دانشگاه ماك ماسترو با تحقيق و مقايسه دو استكان شير بدون چربى با نوشابه معمولى و نوشابه گازدار دريافتند شير و استفاده از آن به عنوان نوشيدنى سالم موجب حجيم شدن عضلات و در نتيجه لاغرى در افراد مى شود.در اين تحقيق ۵۶ مورد در سنين ۱۸ تا ۳۰ سال را تقسيم كرده و در جريان ۱۲ هفته تمرين داده شدند. اين تحقيق حاكى است: به هر يك از اين گروه ها ۵ روز در هفته به طور خصوصى و مشخصى برنامه كارى و تئورى هاى خاصى ارايه شد و با پايان يافتن تئورى ها آنان يك تا سه ليوان از اين نوشيدنى ها مى نوشيدند. در پايان هر دوره و در نتيجه گيرى نهايى مشخص شد ورزشكارانى كه از شير استفاده كرده اند بطور تقريبى يك كيلوگرم چربى و همچنين افرادى كه نوشابه گاز دار نوشيده اند ۴۵۰ گرم چربى از بدن خود را از دست داده اند. اين تحقيق حاكى است نوشيدن شير به طور تقريبى تا ۴۰ درصد برابر با ۱۱۰۰ گرم و حتى بيشتر به تراكم و حجم عضلات كمك مى كند.



    نظر شما

    • با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود پایگاه تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید .
    • نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود .
    • نظرات کوتاه مثل "خوب بود" و "عالی بود" و... و نظرات تکراری تائید نمی شوند و امتیازی هم به آنها تعلق نخواهد گرفت.

      نام و نام خانوادگی
      پست الکترونیکی
      نظرات شما
    نظرات کاربران
    0
    حسن جانقربان لاريچه (پنج شنبه 26 دی 1387)

    مفيد بود ممنون

    تبلیغات سایت
     مقالات ورزش معلولین
     مقالات دندان پزشکی
    ارسال به دوستان

    پست الکترونیکی:

    تازه ترین اخبار
    آخرین وضعیت پروژه موبایل ملی/ برزخ مونتاژ بر سر راه تولید گوشی

    فعالان صنعت تولید گوشی موبایل که پنج سالی است در برزخ انتخاب مونتاژ یا ادامه ...

    هواپيماي بدون سرنشين براي تميز کردن لکه هاي نفتي

    پاکسازي لکه هاي نفتي در دريا و اقيانوس ها بدون نگراني از بروز خسارات ناخواسته ادامه ...

    راداري به اندازه ي يک کوله پشتي

    اگر شما سربازي هستيد که مجبوريد کمين کنيد، مسلماً وقت چنداني نداريد و قادر ادامه ...

    ادويه کاري مصرف مي کنيد؟

    نقش بيولوژيکي جديدي براي برخي از ترکيبات مورد استفاده در طب سنتي مشخص شد. ادامه ...

    47.5 درصد کاربران اینترنت در خاورمیانه ایرانی هستند

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سهم 47.5 درصد کاربران اینترنت ایران ادامه ...

    سرطان سینه در مردان اغلب دیر تشخیص داده می‌شود

    فلوی خون و انکولوژی گفت: «اکثر سرطان‌های پستان در مردان زمانی تشخیص داده ادامه ...

    فقط يک قاشق روغن کرچک!

    روغن کرچک ماده اي است که بسياري از افراد از آن بيزارند ولي قدرت افسانه ادامه ...

    ارتباط آپنه خواب با خطر ابتلا به سرطان

    آپنه انسدادي خواب، يک اختلال تنفسي است که با بيماري قلبي و افسردگي ارتباط ادامه ...

    90 میلیون مشترک تلفن همراه تا سال 94 خواهیم داشت/ ورود ‌اینترنت پر سرعت به منازل

    معاون برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران می‌تواند تا ادامه ...

    صادرات۱۵۰ میلیون دلاری فناوری اطلاعات در سال۹۰/بازار تولید محتوی داغ می شود

    معاون وزیر ارتباطات ‌با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی حمایت از صنعت فناوری ادامه ...

    نرم افزارهای سیستم عامل اپل فارسی سازی شد

    در حالی که نبود منابع آموزشی فارسی سیستم عامل های مختلف، یکی از دلایل رقبت ادامه ...

    نسل جدید تراشه های تمام سیلیکونی به زودی روانه بازار می شوند

    نسل جدید تراشه های تمام سیلیکونی اکسیده به نام Resistive RAM یا رم مقاومتی ادامه ...

    مقاله ویژه

     و آنگاه که مغز شما شهادت دهد...  


     گشت و گذاري در مغز