ذخیره تغییرات تنظیمات پیش فرض بخشهای مورد علاقه خود را جهت نمایش در این صفحه انتخاب نمائید:

یکشنبه هفتم خرداد 1391 خورشیدی (سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی)

 مقالات فیزیک
12
سینما، ابزاری برای تبلیغ شیطان گرایی
    RSS آنچه برای قلب مفید است

    سه شنبه 7 اسفند 1386

    بازديدها: 320   |   تعداد آرا: 20
     آنچه برای قلب مفید است
    آنچه برای قلب مفید است
    نويسنده: بهاره مهرنژاد
    منبع:sharghnewspaper.ir
    تاثیراتی كه زندگی ناسالم روی بدن می گذارد بیش از همه متوجه قلب است. افزایش آمار مرگ و میر ناشی از سكته و بیماری های عروق كرونر در سراسر جهان گواه خوبی بر این موضوع است. در میان عوامل بسیاری كه در بروز بیماری های قلبی عروقی نقش دارد، نوع رژیم غذایی آدم ها كه امروز بسیار تغییر كرده است، بیش از همه بر سلامت قلب تاثیر می گذارد.

    در اینجا به معرفی خوراكی هایی می پردازیم كه گنجاندن آنها در برنامه غذایی روزانه كمك بزرگی به سلامت قلب می كند.

    سویای خام: مصرف روزانه ۲ وعده سویای خام به شكل آجیل سویا یا شیر سویا كلسترول بد خون LDL را ۹ درصد كاهش می دهد. براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه شیكاگو مصرف پروتئین سویا ارتباط مستقیمی با كاهش LDL كه نقش مهمی در بروز تصلب شرائین ایفا می كند، دارد. خوردن ۵۷ گرم سویای خام و یا ۳۴۰ میلی لیتر شیر سویا در روز با تاثیر بر روی فعالیت گیرنده های LDL كمك بزرگی به كاهش بروز بیماری های قلبی می كند.
    میوه های خشك: خوردن میوه های خشك شده مثل برگه هلو، انجیر و سیب به دلیل نقشی كه در كاهش LDL دارد، بسیار توصیه می شود. نتایج یك تحقیق در دانشگاه رم نشان می دهد خوردن روزانه ۲۰ تا ۵۰ گرم میوه خشك خطر بروز سكته را ۵۰ درصد و بیماری های عروق كرونر را ۳۰ درصد كاهش می دهد. ضمن اینكه میوه های خشك به دلیل دارا بودن قند طبیعی بدن را در برابر خوردن مواد قندی مثل كیك خامه ای و آب میوه های قندی محدود كرده و از افزایش وزن كه خود عامل مهمی در امراض قلبی است، جلوگیری می كند.
    چای سبز: چای سبز آنتی اكسیدان خالص است و نوشیدن روزانه پنج فنجان آن تاثیر فوق العاده ای در جلو گیری از بروز تصلب شرائین خواهد داشت. براساس یك تحقیق كه در ژورنال طب تغذیه آمریكا منتشر شد، ژاپنی ها در میان تمامی ملت ها به دلیل مصرف بیش از اندازه چای سبز از سلامت قلبی بهتری برخوردارند. به طوری كه تا قبل از ۷۰سالگی كوچك ترین علامتی از بروز بیماری های قلبی در آنها دیده نمی شود.
    برگ چای حاوی موادی است كه كنترل كننده LDL بوده و به همین دلیل در كاهش بیماری های عروق كرونر مفید است. علاوه بر این سوزاننده چربی نیز بوده و نوشیدنی سودمندی برای آدم های چاق به شمار می رود.
    انگور: تا تابستان تمام نشده همه جور انگور در بازار میوه یافت می شود، از خوردن آن غافل نشوید. انگور حاوی مقادیر فراوانی فلاونوئید است كه موجب كاهش فشار خون شده و از افزایش LDL كلسترول بد خون جلوگیری می كند.
    بادام وگردو: در میان تنقلات بادام و گردو بیش از همه در سلامت قلب مفیدند. این تنقلات به دلیل دارا بودن اسید چرب غیراشباع نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به تصلب شرائین ایفا می كنند. بررسی ها نشان می دهد خوردن روزانه ۲۰ گرم بادام و گردو خطر ابتلا به بیماری های قلبی را حدود ۳۵ درصد كاهش می دهد.بادام و گردو همچنین به دلیل اینكه حاوی اسید آمینه ای به نام Arginin هستند، مانع از صدمه رسیدن به پلاكت ها و در نهایت بروز مشكلات خونی می شود.
    شكلات: دیگر از خوردن شكلات نهراسید. یافته های جدید در آلمان حاكی از آن است كه شكلات تلخ نه تنها نقشی در بروز بیماری های قلبی ندارد كه در سلامت قلب بسیار مفید است.محققان دانشگاه كلن پس از دو هفته خوراندن شكلات تلخ و شكلات شیری به دو گروه داوطلب بین سنین ۵۵ تا ۶۴ سال به این نتیجه رسیدند كه پس از اتمام ۱۴ روز فشارخون این افراد تا حد زیادی كاهش یافت. آنها كه شكلات تلخ مصرف كرده بودند ۵۰ میلی متر جیوه و افرادی كه تحت آزمایش با شكلات شیری بودند ۲۰ میلی متر جیوه دچار كاهش فشار خون شدند.
    با توجه به اینكه شكلات شیری كمترین تاثیر را در كاهش فشار خون دارد، مصرف شكلات قهوه ای بیشتر از نوع سفید آن توصیه می شود. ضمن اینكه شكلات تلخ از میزان فلاونوئید بالایی برخوردار است و مقادیر قابل توجهی منیزیم، مس و منگنز دارد كه موجب كاهش فشار خون شده، از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری می كند و با كاهش LDL سلامت قلب را بهبود می بخشد.



    نظر شما

    • با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود پایگاه تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید .
    • نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود .
    • نظرات کوتاه مثل "خوب بود" و "عالی بود" و... و نظرات تکراری تائید نمی شوند و امتیازی هم به آنها تعلق نخواهد گرفت.

      نام و نام خانوادگی
      پست الکترونیکی
      نظرات شما
    نظرات کاربران
    0
    حسن جانقربان لاريچه (پنج شنبه 26 دی 1387)

    تشكر بابت اين مقاله

    تبلیغات سایت
     مقالات ورزش معلولین
     مقالات دندان پزشکی
    ارسال به دوستان

    پست الکترونیکی:

    تازه ترین اخبار
    هواپيماي بدون سرنشين براي تميز کردن لکه هاي نفتي

    پاکسازي لکه هاي نفتي در دريا و اقيانوس ها بدون نگراني از بروز خسارات ناخواسته ادامه ...

    راداري به اندازه ي يک کوله پشتي

    اگر شما سربازي هستيد که مجبوريد کمين کنيد، مسلماً وقت چنداني نداريد و قادر ادامه ...

    ادويه کاري مصرف مي کنيد؟

    نقش بيولوژيکي جديدي براي برخي از ترکيبات مورد استفاده در طب سنتي مشخص شد. ادامه ...

    47.5 درصد کاربران اینترنت در خاورمیانه ایرانی هستند

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سهم 47.5 درصد کاربران اینترنت ایران ادامه ...

    سرطان سینه در مردان اغلب دیر تشخیص داده می‌شود

    فلوی خون و انکولوژی گفت: «اکثر سرطان‌های پستان در مردان زمانی تشخیص داده ادامه ...

    فقط يک قاشق روغن کرچک!

    روغن کرچک ماده اي است که بسياري از افراد از آن بيزارند ولي قدرت افسانه ادامه ...

    ارتباط آپنه خواب با خطر ابتلا به سرطان

    آپنه انسدادي خواب، يک اختلال تنفسي است که با بيماري قلبي و افسردگي ارتباط ادامه ...

    90 میلیون مشترک تلفن همراه تا سال 94 خواهیم داشت/ ورود ‌اینترنت پر سرعت به منازل

    معاون برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران می‌تواند تا ادامه ...

    صادرات۱۵۰ میلیون دلاری فناوری اطلاعات در سال۹۰/بازار تولید محتوی داغ می شود

    معاون وزیر ارتباطات ‌با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی حمایت از صنعت فناوری ادامه ...

    نرم افزارهای سیستم عامل اپل فارسی سازی شد

    در حالی که نبود منابع آموزشی فارسی سیستم عامل های مختلف، یکی از دلایل رقبت ادامه ...

    نسل جدید تراشه های تمام سیلیکونی به زودی روانه بازار می شوند

    نسل جدید تراشه های تمام سیلیکونی اکسیده به نام Resistive RAM یا رم مقاومتی ادامه ...

    استفاده درست از دیجیتال تهدیدها را به حداقل می‌رساند

    رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال تاکید کرد: استفاده درست از دیجیتال تهدیدها ادامه ...

    مقاله ویژه

     و آنگاه که مغز شما شهادت دهد...  


     گشت و گذاري در مغز